Show Posts in

Hoeveel calorieën heb je per dag nodig?

Hoeveel calorieën per dag je nodig hebt hangt af van een groot aantal factoren. Op de eerste plaats je doelstelling, wil je afvallen, op gewicht blijven of juist aankomen? De gemiddelde Nederlandse man heeft dagelijks 2.500 calorieën nodig en de gemiddelde Nederlandse vrouw 2.000 calorieën per dag.

Lowlands Throwdown 2016

De Lowlands Throwdown 2016 De Lowlands Throwdown is de grootste, jaarlijkse officieuze CrossFit competitie in de Benelux. Aanvankelijk in 2010 gestart als een competitie voor enkel deelnemers uit België, Nederland en Luxemburg. Inmiddels is de Lowlands Throwdown uitgegroeid tot een Europees functional fitness evenement waar atleten uit

Goede eiwitten kopen? Let hier op

Eiwitten zijn uitstekend geschikt om gewicht te verliezen of voor het verbeteren van sportieve prestaties. Aangezien mensen steeds meer eiwitten tot zich nemen, is het belangrijk om goed op te letten als je op zoek bent naar goede eiwitten. Vandaag de dag is er zoveel aanbod, dat

Meer focus door sport psychologie

Het verschil tussen een goede sporter en een atleet van wereldniveau is het niveau van focus dat hij kan volhouden. Voor bijna elke sport is het namelijk noodzakelijk dat de sporter de focus bij de wedstrijd houdt. Dat is zo voor boksers, tennissers, maar ook voor golfers

Wordt sterker met horizontale row oefeningen

Een oefening die vaak vergeten wordt binnen een CrossFit box is een uitvoering  van een horizontale pull. Verticale pull bewegingen zie je overigens genoeg, denk aan pull ups. Een oefening die je misschien minder vaak ziet is de horizontale pull. Af en toe kom je een ring

Lunges: Juiste techniek en variaties van de oefening

De lunge is een uitstekende oefening waarbij je eigenlijk je gehele onderlichaam traint. Het is eigenlijk een unilaterale squat beweging, vandaar dat het ook wel de split-squat genoemd wordt. Je stapt naar voren of naar achteren met één been waarna je vervolgens met je achterste knie naar

Het Cambridge Dieet Weight Plan

Door de jaren heen zijn er veel diëten ontwikkeld met de meest wilde beloftes als het gaat om snel afvallen. Een zeer bekende en vaak gewaardeerde methode is het Cambridge dieet dat als doel heeft mensen op een gezonde manier te helpen met hun overgewicht. Er wordt

Het gebruik van stimulerende middelen als krachtsporter

Ben je een krachtsporter of iemand die met regelmaat te vinden is in de sportschool? Wellicht overweeg je om wat extra hulpmiddelen te gaan gebruiken om het proces van spiergroei te bevorderen. Een logische gedachte, want als je hulpmiddelen kunt gebruiken is het niet vreemd om daar