Show Posts in

#Fitnessfail

Trendy outfits, trotse foto’s van het proces, afslanktips, zelf ontworpen S7 hoesjes met inspirerende quotes: fitnessgekkies en -foodies zijn niet meer weg te denken van de gemiddelde Instagramfeed. Inspiratie en voorbeelden genoeg, zou je zeggen! Toch zijn er regelmatig nog sporters die geen idee hebben hoe ze

Digitaal sporten, het kan!

Generatie X, er zijn veel vooroordelen over gevormd, waarvan het merendeel net iets meer aangedikt is dan nodig. Natuurlijk zijn er ook een aantal zaken die best wel nauw aansluiten bij de werkelijkheid, waaronder de digitale beleving en focus op gezondheid. Zowel fysieke als mentale gezondheid is

Kan het schadelijk zijn als je steroïden gebruikt?

Over het algemeen wordt het verondersteld dat iemand die steroïden gebruikt vanzelfsprekend een goed gebouwde, gespierde lichaam zal krijgen, maar dat is niet zo. De gebruiker moet hard blijven trainen, ook tijdens het gebruik van steroïden. Maar laten we het nu eerst hebben over wat steroïden werkelijk

Welke soort cardio is het beste?

Er zijn verschillende soorten cardio, zoals o.a. HIIT en LISS. Los hiervan zijn er ook allemaal verschillende cardiomachines en mogelijkheden om je cardio uit te voeren. Een korte uitleg wat de verschillen zijn: HITT staat voor High Intensity Interval Training Zoals de naam al aangeeft, heeft deze

Hoe muziek jou helpt beter te sporten

Feit: Muziek tijdens het sporten zorgt voor betere prestaties. Je bent immers niet bezig met de pijn of vermoeidheid die je voelt, maar je gaat gewoon lekker door op de muziek. Daarbij komt ook dat 80% van de sporters meer geniet van de work-out als zij met

Een migraine behandeling zonder medicijnen

Migraine komt erg veel voor in Nederland, jammer genoeg. Cijfers duiden aan dat dagelijks meer dan 50.000 een migraine aanval hebben, wat natuurlijk vreselijk is.  Er worden zelfs meer dan 3 miljoen migraine patiënten geteld! Is er dan niks aan migraine te doen? Wat veel mensen niet

GPP: General Physical Preparedness

Het wordt gebruikt door bijv. atleten, om aan hun algehele conditie te werken om zo o.a. snelheid, kracht en uithoudingsvermogen te verbeteren. GPP is het grondwerk voor SPP (Special Physical Preparedness). Dit laatste is niet nodig voor doorsnee sporters en het zal al voldoende zijn als ze met

Eet voldoende eiwitten !

Eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam. Ze spelen een rol in onder andere wondgenezing, opbouw van hormonen en enzymen. De hoeveelheid eiwitten die nodig zijn, hangt af van hoe actief iemand is. Voor niet sportende personen is 0.8 gram per kg lichaamsgewicht voldoende. Echter sportende mensen

Top 5 schouder oefeningen

De schouderspieren zijn een erg belangrijke spiergroep, in de zin dat het veel bewegingen betreft en wanneer je een schouderblessure zou hebben, je nog maar erg weinig oefeningen kunt doen!. Daarom is het belangrijk om je schouders gezond, sterk en mobiel te houden! Eerst een korte introductie