Overige training in CrossFit

Met overige worden losse oefeningen bedoeld die niet per direct bij een sport maar wel in CrossFit workouts gedaan worden. Deze oefeningen verschillen erg van elkaar en hebben verschillende doelen.

Plyometricsman laat de box jump zien

We beginnen hierbij met de plyometrics, wat ook wel jump training genoemd wordt. Het doel van deze manier van trainen is het zorgen voor meer kracht maar vooral explosiviteit. Hiernaast wordt er ook aan snelheid en het beter bewegen gewerkt. Denk hierbij dus aan springen en explosieve bewegingen met bijvoorbeeld een medicijnbal. In CrossFit zijn dit vooral de box jump, squat jump en de wallball. Maar ook andere manieren van springen en een oefening als de clapping push-up valt onder plyometrische training.

Lange afsvrouwen uit aan het roeientandssporten

Hiernaast zijn de lange afstand bewegingen een onderdeel van CrossFit. Dit zijn rennen, sprinten, roeien en zwemmen (zwemmen was zelfs een onderdeel van de CrossFit games 2013!). Het roeien wordt met een roeimachine gedaan, dit is zo ongeveer het enige apparaat die je in een CrossFit box zult tegenkomen.

Andere oefeningen

Hiernaast zijn er ook nog een aantal andere oefeningen die ook veel in CrossFit voor komen. Denk hierbij aan touwtjespringen, de back extension, de burpee, de thruster en de sumo deadlift high pull.

vrouw laat de crossfit sumo deadlift high pull zien

Sumo deadlift high pull

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.