Waarom McDonalds niet goed is voor een sporter

Fast food staat erom bekend dat het veel calorieën bevat. Er kan daarom ook al snel een conclusie worden getrokken dat het geen goede voeding is wanneer jij veel bezig bent met sporten. Toch zijn er nog mensen die fast food gebruiken om aan het aantal ‘benodigde’ calorieën te komen of zelfs voor spierherstel. Het is een feit dat fast food veel calorieën bevat en dat sommige producten ook veel eiwitten en koolhydraten bevatten, maar daarentegen bevat het nauwelijks tot geen vitaminen, vezels en andere benodigde mineralen. Als je wilt afvallen dan is McDonalds al helemaal geen aanrader, maar toch kunnen sommige mensen er niet van afblijven. Lees hier wat je wel en niet moet doen als sporten als het gaat om de McDonalds en andere fastfood ketens. 

Omgaan met fastfood

Wanneer je graag aan wilt komen, zodat je meer spiermassa kunt creëren dan is fastfood een gemakkelijke snelle oplossing. Echter haal je er op de lange termijn veel meer voordelen uit wanneer je je richt op gezondere voeding met veel calorieën. Het is namelijk beter voor je gezondheid en je bent energieker wanneer je gezond eet. Hierdoor heb je direct meer energie om te trainen. Buiten dat zitten er in fastfood, zoals van de McDonalds, extreem veel calorieën waardoor je misschien zelfs te veel calorieën eet. Het Big Tasty calorieën aantal is namelijk al 655 calorieën en een dubbel Big Tasty bevat zelfs 931 calorieën. Wanneer je hier nog iets bij zou eten, zoals de frieten van McDonalds dan zit je al op een erg hoog aantal calorieën. Dit betekent dat je misschien minder andere dingen kan eten waar wél goede mineralen in zitten. Het eten van McDonalds kan daarom meer impact hebben op je voedingsschema dan je van te voren zou denken.

Minste calorieën McDonalds

Wanneer je toch naar McDonalds wilt gaan, kijk dan naar de maaltijden die laag in calorieën zijn. Op deze manier past het eventueel in je voedingsschema en wordt je ‘cheatday’ geminimaliseerd. Minste calorieën bij McDonalds vind je vooral in salades of kleine hamburgers. Hoe groter de portie, hoe meer calorieën erin zitten, maar dat spreekt ook wel voor zich. Wanneer je iets lekkers wilt eten en verlangt naar McDonalds, dan wordt het eerder aangeraden om dit zelf te maken. Op deze manier kun je bijhouden welke ingrediënten je gebruikt en kan het zo ongezond maken als je zelf wilt. Het kost misschien extra tijd, maar de beloning die je eraan overhoudt zal ook groter zijn. 

Neig niet te snel naar fastfood en kijk eerst naar een andere oplossing. Je bent goed bezig met sporten en houdt dit vol! Op de lange termijn zal je blij zijn met je vastberadenheid. 

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.