Coaches zijn er al genoeg hoor je veel mensen zeggen. Enerzijds klopt dat misschien. Anderzijds wordt hiermee de kracht van een coach tenietgedaan. Een coach kan namelijk veel opleveren. Je ziet met name in het bedrijfsleven dat ondernemers een coach in de arm nemen. Daarnaast zijn er ook mensen die een coach in de arm nemen voor een betere lifestyle.

Blinde vlek

Ieder mens heeft een blinde vlek. Alleen zijn vrienden en partners niet altijd de beste reflectoren. De band is vaak zo gegroeid dat er te veel vertrouwdheid is. Te veel vertrouwdheid om nog de blinde vlek te reflecteren. Een coach daarentegen zal je sneller van feedback voorzien. Die is niet blind voor jouw blinde vlek en hoeft ook niet per se aardig gevonden te worden door jou. Wel wil een coach je helpen het beste uit jezelf te halen.

Stok achter de deur

De coach is ook de stok achter de deur. Als je bijvoorbeeld wekelijks met je coach afspreekt, moet je toch laten zien waar je aan gewerkt hebt. Dat is voor veel mensen toch erg effectief. Het is ook gewoon een vriendelijke herinnering aan wat je wil bereiken en hoe je dat wil gaan doen. De bekende quote van Einstein: als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Nieuwe inzichten

Een coach stelt de juiste vragen aan je. Je hebt namelijk de juiste antwoorden voor het bereiken van het resultaat al in je zitten. In die zin heb je geen coach nodig. Alleen een coach maakt soms dingen los en brengt je ontwikkeling vaak wel in een stroomversnelling.

Beter resultaat

Mensen nemen een coach in de hand, omdat ze een verandering willen, ze lopen vast. Dat gaat vaak om een bepaald resultaat wat maar niet bereikt lijkt te worden. Elke ondernemer kent zijn ware valkuil. Dat is namelijk het eigen ego zeggen ook MindSetters coaches. Je zit jezelf dus meestal in de weg als je groei wil.

Een goede coach helpt je aan een beter resultaat. Een hele goede coach helpt je inzien welk resultaat je echt wil. Sommige dingen denken mensen namelijk te willen, maar als puntje bij paaltje komt? Dan blijkt bijvoorbeeld dat die ‘sixs figure business’ lang niet het doel is van iedereen. Sterker nog, sommige mensen raken gedemotiveerd door gelddoelen. Vaak wil iemand vooral iets goeds, leuks of moois doen, waar diegene blij van wordt. Het inzicht in dat dit geld nodig is om je tijd e kunnen spenderen aan wat je wil, maakt geld ineens mooi. Het is dan een middel, een energievorm waarmee je je goede, leuke of mooie dingen kunt doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *