Een foto online plaatsen van jezelf wanneer je een bezoek brengt aan de gym verbaast ons helemaal niet meer. Dagelijks worden we met afbeeldingen op sociale media geconfronteerd van vrienden of beroemdheden die lekker aan het joggen zijn of op een crosstrainer aan de slag gaan. Altijd vergezeld van het nieuwste fitness drankje of een knapperige voedselreep. Toch zien we stilaan een verandering in de mate van anonimiteit bij vrijetijdsactiviteiten en daar willen wij meer over weten.

Anonieme consumentencultuur

Op zoek gaan naar anonimiteit in vrijetijdsactiviteiten is terug van weggeweest. Waar eerder de trend was dat alles gezien moest worden, wordt anonimiteit nu meer gewaardeerd. In een maatschappij waar je met de druk op een knop alles leuk kan vinden of delen, verbaast dit ons helemaal niet. Bovendien is er nu ook meer bezorgdheid over het beschermen van persoonlijke gegevens nadat er enkele belangrijke leaks zijn geweest en meer gebruikers daardoor hun sociale media account hebben gesloten.

Online activiteiten

Het wordt bovendien ook steeds makkelijker om anoniem te blijven door het aanbod van online activiteiten waar je de deur niet meer voor uit hoeft. Het bezoeken van een gym is niet meer noodzakelijk, je kan online video’s bekijken of zelf gym materiaal aankopen. Je hoeft niet meer fysiek naar een casino te gaan om de jackpot te winnen of naar een paardenrace om erop te wedden, dit kan nu allemaal vanuit je huiskamer dankzij de velen online aanbieders zoals https://nl.unibet.be/betting. Het online aanbod blijft zich uitbreiden en er komen ook steeds meer kwaliteitsvolle apps.

Persoonlijke voorkeur

De tendens naar anonimiteit is vanzelfsprekend als we jaren in een maatschappij geleefd hebben met een overvloed van informatie en data. Dit heeft ervoor gezorgd dat we een deel van ons leven niet meer in het openbaar willen laten plaatsvinden, zoals onze hobby’s bijvoorbeeld. Wat echter interessant wordt, is hoe bedrijven met deze verschuiving zullen omgaan en of zij deze tendens zullen volgen en op welke manier. Wordt vervolgd!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *